Skip to content

Οι παντόφλες, οι εκλογές και η νέα κυβέρνηση

Οκτώβριος 3, 2009

Επί αρκετούς μήνες, κάθε μέρα που περνάω από παράδρομο της Κηφισίας για να πάω στη δουλειά, βλέπω δύο παράταιρες παντόφλες πεταμένες στην άκρη του δρόμου. Αρχικά τις είχα προσέξει γιατί μου έκανε εντύπωση ότι ήταν διαφορετικές. Πλέον, καθώς περνάω ρίχνω κάθε φορά μια ματιά για να δω αν είναι ακόμη εκεί, αφού είναι ένα από τα σημάδια της καθημερινής μου διαδρομής. Σαν αυτά που αφήνει ο σκύλος με τα ούρα του, σαν αυτά που άφησε ο Κοντορεβιθούλης στο δάσος, εγώ έχω μάθει να γνωρίζω το δρόμο μου και από τις παρατημένες παντόφλες.

decayΗ πόλη μας, η κοινωνία μας, είναι οργανωμένες ή μάλλον εγκαταλελειμμένες, όπως οι δύο αυτές παντόφλες. Μήνες τώρα, εκεί παρατημένες, σε έναν δρόμο που δεν καθαρίζεται ποτέ -καίτι κεντρικός, σε ένα Δήμο -ενός εκ των μεγαλύτερων της Αττικής, αυτόν του Χαλανδρίου. Ό,τι συμβαίνει στον τόπο μας – καλό ή κακό – αφήνεται στην τύχη του. Καμιά έγνοια, καμία φροντίδα για τίποτε. Ελάχιστες οι εξαιρέσεις. Οδυνηρά μεμονωμένες. Αποτασσόμαστε την ομορφιά όπως το σατανά. Αγαπούμε και θεοποιούμε τα σκουπίδια, τη φθήνια, την ευκολία, τη σκαιότητα, στο σπίτι μας, στη γειτονιά μας, στη δουλειά μας, στις σχέσεις μας, στην πολιτική.

Οι πολιτικοί μας ταγοί κατ’ εικόναν και καθ’ ομοίωσιν μας, αλλά ξεσκονισμένοι και λουστραρισμένοι. Μας (μετα)χειρίζονται σαν παρατημένες παντόφλες σε έναν παράδρομο, και το χειρότερο δεν μας νοιάζει καθόλου, μάλλον μας ανακουφίζει, αφού δεν έχουν απαιτήσεις από εμάς και μας αφήνουν στην μακαριότητά μας.

decayheadlessΜε γεια μας η νέα κυβέρνηση (όποια κι αν είναι). Ούτως ή άλλως, εκτός συνταρακτικού απροόπτου, και τη Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου (ή έστω την Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου που θα ορκιστεί), οι δύο παντόφλες θα είναι εκεί να μου δείχνουν το δρόμο.

8 Σχόλια leave one →
  1. Οκτώβριος 3, 2009 22:40

    Το κείμενό σας θαυμαστά ισορροπημένο ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα, το πρακτικό και λογοτεχνικό, το προσωπικό και καθολικό, αποδίδει καίρια και μεστά τη σημερινή πολιτική κατάσταση του πολίτη και του πολιτικού: κατ΄εικόναν και καθ΄ομοίωσιν.

    • Οκτώβριος 5, 2009 17:59

      Σας ευχαριστώ θερμά για τα σχόλιά σας και για την ιδιαίτερα διακριτική επισήμανση της παραφθοράς του «κατ΄εικόναν και καθ΄ομοίωσιν».

  2. Κώστας permalink
    Οκτώβριος 5, 2009 13:43

    Φίλε μου σε παρακαλώ πολύ βοήθησέ με!
    υποψιάζομαι ότι οι παντόφλες είναι δικές μου!
    Είναι η μία καφέ καστόρι με φθαρμένη σόλα και σκισμένη τη φόδρα στη δεξια πλευρά?
    Είναι η άλλη μπλε, νούμερο 45, με σιέλ λεπτά κρόσια εκατέρωθεν ελαφρώς φθαρμένα?
    Κάποιος ασυνείδητος σκύλος τις έκλεψε από το μπαλκόνι μου (Καλλιδρομίου 46, Χαλάνδρι) και η ζωή μου έκτοτε κατέληξε κόλαση…

    • Οκτώβριος 5, 2009 17:11

      Θα σας στενοχωρήσω. Η μία είναι όντως καφέ, η άλλη δυστυχώς είναι μαύρη και δεν ταιριάζουν στην περιγραφή σας. Θα αναρτήσω σύντομα και φωτογραφία προς επιβεβαίωση αυτών που σας γράφω. Για το νούμερο, ομολογώ ότι δεν ξέρω, αύριο που θα περάσω μπορώ να κοιτάξω, μήπως και βολευτείτε. Ελπίζω τώρα με την αλλαγή της κυβέρνησης να μην εξαφανιστούν. Σήμερα πάντως ήταν εκεί…

      • Κώστας permalink
        Οκτώβριος 5, 2009 18:07

        Τελικά όχι, μη μπείτε στον κόπο να δείτε το νούμερο και ούτε να τις φωτογραφίσετε, σας πιστεύω. Νομίζω ότι με τον καιρό συνηθίζω στο χαμό τους.
        Πιστεύω ότι σε αυτή τη φάση θα ήταν καλύτερο να φορούσατε ένα ζευγάρι γάντια και να τις ξεφορτωνόσασταν σε ένα σκουπιδοτενεκέ, με τον κίνδυνο πάντα αυτό να μειώσει την ευαισθησία σας και την έμπνευσή σας.
        Αν το σκεφτείτε πάλι όμως είναι καλύτερο από το να βιώνεται αυτή την καθημερινή μιζέρια για μήνες.
        Φυσικά γνωρίζετε πολύ καλά, ότι και εγώ, ως ΄Ελλην, αν ήμουν στη θέση σας δεν θα κατέβαινα από το αμάξι μου να τις μαζέψω, αλλά τουλάχιστον, δεν το κάνω σερενάτα.

      • Οκτώβριος 5, 2009 21:26

        Μα δεν καταλαβαίνετε; Δεν θέλω να τις ξεφορτωθώ. Τις χρειάζομαι πλέον εκεί για να μου δείχνουν το δρόμο. Και κάτι τελευταίο: το βλέμμα μου γεμίζει καθημερινά με παντόφλες, αφίσες πολιτικών και λοιπά σκουπίδια, πού έμπνευση για σερενάτες…

    • worldcity permalink
      Οκτώβριος 5, 2009 21:02

      για το κείμενο ισχύει ό,τι ακριβώς ανέφερε η Κλεοπάτρα και Μίνγκ – συμφωνώ

      εγώ πάντως, επικοινώνησα με τον wasteculture και μου έστειλε οδηγίες για να βρω τις εν λόγω παντόφλες.

      όπερ και εγένετο.

      την Κυριακή το μεσημέρι έτρεχα Χαλάνδρι ψάχνοντας τις «δυο παράταιρες παντόφλες».

      όταν, μάλιστα, κατόρθωσα να τις εντοπίσω με προσέγγισε ένα περιπολικό, το πλήρωμα του οποίου έμεινε άναυδο όταν είδε τι περιεργαζόμουν…

      από την αυτοψία, πάντως, διαπίστωσα δύο πράγματα:

      α. ότι, Κώστα, δυστυχώς δεν ήταν οι δικές σου, οπότε πρέπει να συνεχίσεις την αναζήτησή σου
      … χωρίς αμφιβολία

      και

      β. ότι το κατ΄εικόναν και καθ΄ομοίωσιν, που αναφέρει ο wasteculture, επιβεβαιώθηκε λίγο αργότερα, με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων
      … χωρίς αμφιβολία

Trackbacks

  1. Οι παντόφλες, οι εκλογές και η νέα κυβέρνηση « La Ivolution – non commercial

Σχολιάστε

